Per finalitzar amb la reflexió final de l’assignatura de
Mitjans i Recursos a la Primera Infància anem a parlar i centrar-nos
principalment en el procés d’inclusió de les TIC a aula i les polítiques
educatives que han fet tot això possible.
Com hem pogut
veure, hi han aparegut molts programes diferents que han aportat i han anat
millorant aquesta inclusió. A continuació podeu veure un timelane amb totes les
polítiques que han aparegut des de 1985 fins l’actualitat, que hem realitzat
les meves companyes i jo amb la pàgina de Timetoast.
I ara abans de començar a parlar de perquè són important les TIC a l'aula i perquè considerar-les, ho deixo un vídeo de YouTube on parla de per què les TIC a l'educació.
És important
aclarir que la inserció de les TIC a les aules ha estat considerat ja que la
nostra societat ha evolucionat molt i l’adequació del sistema escolar a les
característiques de la nova societat de la informació ha estat un punt clau ha
considerar. Per altra part, és important considerar que hi ha que preparar als
infants davant aquestes noves formes culturals digitals i a la vegada, s’han
incrementat i millorat la qualitat dels processos d’ensenyament. Finalment, s’ha
de destacar la innovació del mètodes i els materials.
I ara bé, en
quant a la integració curricular del recursos tecnològics basats en les TICS, segons
esmenta Iglesias (2004) és important considerar diferents modes de integració
com són l’objecte d’estudi, el recurs didàctic, els recursos per la expressió i
comunicació, i els recursos per l’organització, gestió i administració. Però
davant tot això, és fonament el paper de la mestra, i per tant, és important
que el mestre tingui formació, disponibilitat de recursos, una bona actitud...
Sabem que les TIC
no es troben al gust de tots les mestres degut a la bretxa generacional, però
be sabem que són fonamentals per el desenvolupament de l’infant en la nova
societat, com hem esmentat abans. Per això, és imprescindible que el mestre
tingui a l’abast tots el recursos necessaris per a la seva formació davant les
TICS i mostri una bona actitud davant la seva formació i a la vegada a l’hora d’ensenyar
als infants.
Finalment, per
acabar hem de deixar clar que no sempre s’utilitzen les TIC de manera efectiva a
l’aula, ja que el mestre o la mestra ha de contemplar la capacitat dels seus
infants perquè cada infant és un món i cadascun necessitarà una manera o un
altra d’aprendre, així la mestra ha de conèixer totes les característiques,
limitacions i estratègies de les TIC per tal de que qualsevol infant sigui
capaç d’utilitzar-les autònomament i de manera efectiva.
D’aquesta manera
si la mestra té clar els objectius que vol establir, les característiques del
context de l’aula, formula de manera flexible els objectius i les estratègies arribà
a mantenir un bon ambient d’ensenyament-aprenentatge amb les TIC dins l’aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario